Trio Rombo

Plats:          Nicolai Kulturhus – Aula

Entré:         150 kr medlemmar 100 kr

Trio Rombo består av Elin Rombo, Anders Kjellberg Nilsson och Sveinung Bjelland

Trion musicerar i olika konstellationer under konserten, där de tre instrumenten tar soloplatsen växelvis.

Hovsångerskan Elin Rombo är en av de mest framgångsrika svenska sångerskorna idag. Hon sjunger på såväl operascener som med orkestrar runt om i Sverige och världen. Elin framträder också ofta som romanssångerska. Under senaste året har hon mottagit Lunds Studentsångförenings solistpris och Svenska Dagbladets Operapris.

Sveinung Bjelland är en av Norges högst aktade pianister, som uppskattas för sin klangrikedom och sitt gedigna musikerskap. Förutom sitt solospel musicerar han ofta tillsammans med Norges mest kända instrumentalister och sångare.

Anders Kjellberg Nilsson är en svensknorsk violinist och 1:e konsertmästare i Kungliga Hovkapellet. Han har uppträtt som solist med samtliga symfoniorkestrar i Norge och är även aktiv som spelande ledare i kammarorkestrar, vilket inneburit längre samarbeten med Kammerorchester Basel och Trondheimsolistene.

Uppdaterad: 2022-11-06 11:25