2005-03-22

Fira nationaldagen med oss!

Nationaldagens manifestation kommer att ske i stort sett som förra året. Platsen för firandet blir i första hand Ahllöfsparken, med Sturevallen som reservplats, och med start k1 17:10. Vid regn sker firandet i TrefaIdighetskyrkan.

Årets högtidstalare är ännu inte utsedd. Arboga Blåsorkester och Engelbrektskören bidrar med musik och sång. Stig Jäderlund är konferencier.

Vi förväntar oss att föreningarna i Arboga ställer upp med många representanter. Ni får då tillfälle att visa upp en aktiv förenings medlemmar, och på så vis göra reklam för Er verksamhet. Den förening eller dylik organisation, som fått fana utdelad av Svenska Flaggans Dags-organisation, bör ställa upp på Svenska Flaggans Dag.

Ansökan om fana ställs skriftligt till Arboga Musikförening, c/o Sune Pettersson, Västermovägen 23, 732 49 Arboga, senast den 6 maj 2005. Ansökan om flagga ställs skriftligt till samma adress, senast 28 oktober 2005, men flaggan kan inte delas ut förrän våren 2006.

Samling sker 16.45 den b juni 2005 vid Gäddgårdsskolan med avmarsch därifrån kl 17.00 till musik, genom centrala staden till Ahllöfsparken, där värdar anvisar plats för föreningens deltagare och fanor. Deltagare som inte kan eller vill gå den långa vägen, kan ansluta under kortegevägen.

Deltagande föreningars svenska fanor föres först i ledet, och föreningarnas namn kommer att presenteras från scenen.

Besked om ungefärligt antal deltagande från de olika föreningarna anmäles till Margareta E. Nöstdal på Fritid och kultur, tel. 87156 eller via e-post: margareta.nostdal@arboga.se senast den 27 maj 2005

.

Arrangörer för årets firande är Arboga Musikförening och Arboga kommun.

Välkommen till ett ståtligt nationaldagsfirande med många föreningar i tåget.

Arboga Musikförening